Maybach-Motorenbau GmbH este o companie germană fondată în 1909 de Wilhelm Maybach. Domeniul de activitate al companiei este construcția de automobile de lux. Brandul este deținut de DaimlerChrysler cu sediul la Stuttgart.
Wilhelm Maybach
Wilhelm Maybach s-a nascut pe 9 februarie 1846 in Heilbronn, crescând intr-o familie cu sase copii. La vârsta de zece ani devenise orfan. A mers la scoala Reutlinger Bruderhaus, al carei fondator si director, Gustav Werner, a remarcat si a cultivat talentul baiatului in domeniul tehnic.
Tot la Reutlingen, Maybach l-a cunoscut pe Gottlieb Daimler in 1865 si cei doi au devenit tovarasi de nedespartit. Pentru Daimler, Maybach a ramas un prieten apropiat pâna la moartea sa in 1900. in septembrie 1869 a lucrat impreuna cu Daimler in Karlsruhe, iar mai târziu s-a mutat la uzina de motoare Deutz. Aceasta perioada l-a inspirat sa lucreze la proiecte ale unor motoare cu combustie interna, usoare si cu turatie mare, adecvate atât pentru vehicule terestre cât si nautice sau aeriene.
Daimler a parasit Deutz Gasmotorenfabrik la mijlocul anului 1882, in urma divergentelor avute cu Consiliul
Director. in octombrie 1882, Wihelm Maybach l-a urmat la Cannstatt pentru a-si pune in practica proiectul unui motor usor cu combustie interna si turatie mare. in timpul cercetarilor sale exhaustive, Maybach a descoperit patentul unui inventator englez pe nume Watson, care descria un sistem de aprindere prin incandescenta nesistematizata – element esential pentru atingerea unei turatii mari. in 1883 a realizat primul motor orizontal, urmat apoi de motorul-pendula cu cilindru vertical fix, adaptat special pentru a putea fi montat intr-un vehicul. in 1885, noul motor a fost instalat mai intâi in masina de mers din lemn si, un an mai târziu, intr-o caleasca. Dar Maybach nu se multumea doar sa fabrice motoare pentru calesti.
in continuare, Maybach a realizat automobilul cu roti din otel. Acelasi autovehicul a ocazionat introducerea transmisiei cu roti dintate in ingineria automobilistica. Prezentat in 1889 la Expozitia Mondiala de la Paris, automobilul cu roti din otel al lui Maybach a grabit nasterea industriei automobilistice franceze. Când Gottlieb Daimler a infiintat Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) cu Max Duttenhofer si Wilhelm Lorenz in noiembrie 1890, Maybach a fost numit Inginer Proiectant Åžef. in ciuda acestui fapt, in februarie 1891 acesta a parasit compania pe motiv ca termenii contractuali sunt inacceptabili.
In urmatoarele 18 luni Maybach si-a continuat munca de proiectare acasa. in toamna lui 1892, cu sprijin financiar din partea lui Daimler, a inceput activitatea de cercetare la hotelul Hermann din Cannstatt. Aici s-au realizat proiecte importante precum carburatorul cu jicloare, motorul Phoenix si imbunatatirea elementelor sistemului de transmisie prin curea. La cererea industriasului englez Frederick Simms, in noiembrie 1895 Maybach a fost repus in functie ca Director Tehnic la DMG. Aici a proiectat radiatorul tubular cu ventilator, iar mai târziu radiatorul in forma de fagure. Acest „Roi des constructeurs” (rege al proiectantilor), cum l-au poreclit francezii, a mers dintr-o realizare tehnica in alta, concepând primul motor auto cu patru cilindri si apoi, in 1898-1899, o intreaga generatie de motoare, cele cinci modele producând intre 6 si 23 CP.
Dar proiectul lui Maybach care este considerat cel mai important a fost realizat dupa moartea lui Daimler in 1900. Primul Mercedes a facut senzatie la cursa Saptamânii Nisei din martie 1901. Autovehiculul era cu mult deasupra oricarui vehicul conceput sau construit vreodata la Daimler-Motoren-Gesellschaft si a pus capat epocii calestilor din industria automobilistica.
In ciuda rasunatorului succes al automobilelor Mercedes din anii ce au urmat, Maybach a fost in mod repetat victima intrigilor tesute pe la spatele sau. A fost inlocuit din functia de Inginer Proiectant Åžef si activitatile sale au fost reduse la un „Birou de inventii”. A urmat o noua si amara plecare de la DMG in 1907.
Când dirijabilul Zeppelin LZ 4 a fost distrus de furtuna in Echterdingen pe 5 august 1908, Maybach i-a propus Contelui Zeppelin sa ii construiasca un dirijabil imbunatatit. Negocierile au condus la infiintarea Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH pe 23 martie 1909. Fiul lui Wilhelm Maybach, Karl, el insusi proiectant al noului motor, a devenit Director Tehnic. in 1912, compania (sub noua denumire de Luftfahrzeug-Motoren GmbH) si-a mutat sediul in Friedrichshafen. Tatal si fiul detineau câte 20% din companie, desi Wilhelm Maybach a lasat cu fermitate destinul societatii in mâinile fiului sau.
Dupa 1922, in Friedrichshafen se produceau si automobile de lux. Cea mai mare realizare din gama produselor companiei a fost Maybach 12 DS in 1929, primul automobil cu motor V12 care, impreuna cu succesorul sau Zeppelin, a fost considerat replica germana la modelul Rolls-Royce.
Wilhelm Maybach a murit pe 29 decembrie 1929.
Modele clasice:
MODELE RECENTE:
Maybach este unul dintre cei mai renumiti producatori de masini de lux din lume. Poate unul dintre cele mai marcante modele ale sale este 62S. Litera S de la sfarsitul denumirii semnifica faptul ca inginerii Maybach, de la uzina moderna Manufaktur din Sindelfingen, au incorporat in acest bolid facilitatile cerute de cei mai pretentiosi clienti.
Rezultatul obtinut de ei nu trece neremarcat, noi standarde fiind stabilite in ceea ce priveste confortul. Insa nu doar confortul a fost luat in calcul atunci cand noul model 62S a fost conceput. Desi “S” vine de la “special”, in acest caz ar putea foarte bine sa insemne si “sport”. Motorul din dotare este un Mercedes-AMG-V12 de 6000 de cemtimetri cubi, care va dezvolta nu mai putin de 612 cai putere atunci cand soferul va dori sa dezlantuie herghelia printr-o simpla apasare a pedalei de acceleratie. De asemenea, cuplul maxim este de 1000 Nm, limita electronica aplicata motorului. Cuplul de 1000 Nm se va manifesta intr-o plansa mare a turatiilor, intre 2000 si 4000 de RPM.
Modelul este de departe cel mai sportiv al celor de la Maybach, toate datele tehnice impresionand, iar timpul de acceleratie de la 0 - 100 km/h fiind de 5.2 secunde, in timp ce viteza maxima este de asemenea limitata electronic la pragul de 250 km/ora.
Exclusivismul “uzinei” V-12 Mercedes-AMG cu care este echipat modelul 62 S este garantat de placuta inscriptionata cu numele inginerului care l-a montat, prin aceasta fiind respectat principiul “un om, un motor”.
62S este noul model standard Maybach, menit sa fie condus cu sofer personal, fiind o limuzina de lux al carui confort maxim este oferit pentru pasageri. In acesta directie, cel mai important la Maybach 62-S este spatiul foarte mare, creat pentru confort cat mai sporit atunci cand vine vorba de deplasari care necesita mult timp.
Exteriorul proeminent accentueaza linia dinamica si face ca varianta S a masini sa se distinga clar fata de modelul 62. Modificarile exterioare includ o noua curba a partii frontale, cu o noua grila a radiatorului marita. La fel ca modelul 57S, aceasta poate fi achizitiona doar intr-o singura culoare, negru sau argintiu, nefiind folosit aspectul exterior cu doua culori diferite pentru exterior. Mai exista si varianta alba, insa aceasta este optionala, la comanda cumparatorului.
Inzestrat cu o combinatie unica intre lux si sportivitate Maybach 62S stabileste noi standarde in industria automobilelor de lux. De asemenea este continuatoarea traditiei sedanurilor legendare Maybach, care reprezinta elita producatorilor auto germani inca din anii 1920-1930.
Maybach Landaulet
Daca esti obisnuit sa te duca soferul la munca, ar trebui sa vezi noua limuzina Landaulet, care a fost "parcata" in standul Maybach de la Detroit 2008.
Combinatia de sedan si decapotabila le permite pasagerilor din spate sa se bucure de aerul curat, in timp ce compartimentul soferului poate fi inchis complet.
Landaulet nu ofera doar o vedere spre cer, ci si un tratament deosebit pentru ocupanti: tapiterie din piele, un sistem multimedia format din DVD player si cd changer cu magazie de sase cd-uri/dvd-uri, doua monitoare lcd, si chiar un locsor in care-ti poti tine sticla de sampanie si paharele.
Bancheta din spate imbie la somn sau alte activitati, pentru ca-ti permite sa te-ntinzi cat te tin...picioarele, in timp ce asculti muzica preferata, te bucuri de iesirea-n aer liber si de paharul cu bautura sau suc, dupa preferinta...
Maybach Exelero
Numele te previne. Îti creeaza asteptari. Maybach Exelero. Aproape pleonastic, excelenta e primul atribut care îti vine în minte. Si nu te înseli. Vârful de lance al vestitului producator de automobile de lux a pornit de la o provocare si s-a concretizat într-un model unicat, numai bun de plimbat.
În plus, dupa trei ani de la lansare, Maybach Exelero a fost recent scos la vânzare pentru marele public. Care are de ales între un întreg parc auto, cu modele de serie, sau Exelero, unicul model pentru care ar trebui sa scoata din buzunar cinci milioane de euro - pretul de pornire, echivalent costurilor de productie. Daca te încalzeste ca si rapperul Jay Z a fost fascinat de masina-concept si a folosit-o într-un videoclip în 2006, si daca vrei exclusivitate, cumpara-l.
Povestea automobilului a început de la propunerea unei companii de fabricare a pneurilor. Reprezentantii Fulda au solicitat o masina-suport pentru testarea noii generatii de cauciucuri, care sa fie si un produs de marketing. Maybach a intrat în joc si s-a angajat sa construiasca un prototip corespunza tor. Astfel, în mai 2005, la Berlin, lumea automobilismului a fost surprinsa sa vada un coupé futuristic. Modelul unicat are „scheletul“ împrumutat de la limuzina Maybach 57 S, „a furat“ putin de la Mercedes si a fost desavârsit cu îmbunatatiri executate de divizia AMG a aceluiasi constructor german.
De la data lansarii, recenziile au scos de fiecare data la iveala noi competente. Motorul Bi-Turbo 12V de 5.9 litri dezvolta 700 de cai-putere si un cuplu maxim de 1.000 Nm. Exelero si-a probat versatilitatea si rezistenta în timpul testelor de pe circuitul de la Nardo, în Italia. Viteza maxima pe care o poate atinge conceptul este de 351 km/h. De la 0 la 100 km/h te duce în 4,4 secunde, timp care îl plaseaza în fata unui Porsche Boxter RS 60 Spyder, dar în spatele unui Ferrari California, cu jumatate de secunda mai rapid.
Rapper-ul Birdman a plătit 8 milioane de euro pentru unicatul Maybach Exelero
Unicul exemplar Maybach Exelero a fost cumpărat de rapper-ul american Birdman pentru suma de 8 milioane de dolari. Vedeta mai deţine un Maybach Landaulet şi un Bugatti Veyron.
Cei mai mulţi îl cunosc probabil pentru cariera sa muzicală. Puţini ştiu că el este şi un colecţionar al celor mai scumpe modele din lume. Rapperul Birdman, pe numele său Bryan Williams, şi-a completat recent colecţia de supercaruri şi limuzine de lux cu singurul exemplar Maybach Exelero produs de constructorul german.
Modelul unicat a fost evaluat la 8 milioane de dolari, sumă achitată de rapper-ul american. Birdman mai deţine în garajul său un alt model Maybach, Landaulet, precum şi un Bugatti Veyron. Averea lui Bryan Williams este estimată la aproape 100 de milioane de dolari, el fiind unul dintre fondatorii casei de producţie Cash Money Records.
"Am văzut maşina şi mi-am dat seama că trebuie să fie a mea. Costă într-adevăr 8 milioane de dolari, dar a trebuit să fie a mea", a declarat Birdman în momentul achiziţiei.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu