joi, 15 martie 2012

Ferrari



Ferrari S.p.A. este un constructor italian de automobile supersport. Compania a foost infiintata in 1929 de Enzo Ferrari. De-a lungul timpului, compania a participat la multe curse auto, facându-se remarcata mai ales in Formula 1. in 1969, fondatorul companiei a vândut divizia de masini sport catre Fiat pentru a-i asigura sustinerea financiara, dar a pastrat controlul diviziei motorsport pâna la moartea sa, in 1988. Fondatorul Enzo Ferrari nu a intentionat niciodata sa produca masini pentru obisnuite. In 1929 el fondeaza Scuderia Ferrari drept sponsor al soferilor amatori cu sediul principal in Modena. Ferrari a pregatit cu succes diferiti soferi ai echipei Alfa Romeo pina in 1938, in in care a fost angajat de cei de la Alfa Romeo ca director al departamentului de curse.


Primul automobil de sosea produs de Ferrari a fost 125 S, 1947. Acesta era dotat cu un motor V12 de 1,5 litri. Enzo cu entruziasm construia si vindea masinilie pentru a finanta Scuderia.





Masinile Ferrari, notate pentru stilul acentuat a caselor de design cum este Pininfarina, a fost pentru mult timp un accesoriu pentru cei bogati si tineri. Alte case de design care dea lungul timpului au lucrat cu Ferrari sunt Scaglietti, Bertone, Touring, Ghia, si Vignale.


Faimosul simbol al companiei Ferrari, calul ridicat pe 2 picioare de culoare neagra in interiorul unui scut sau dreptunghi de culoare galbena. Pe sigla in forma de scut sunt inserate si literele S F, acronim de la Scuderia Ferrari, in partea inferioara, iar mai apoi cand a inceput sa produca masini pentru strada a introdus sigla dreptunghiulara pe care la baza este scris Ferrari, cu un ’F’ prelungit, acoprind literele pana la ultimul ’r’.
Calul din interiorul siglei onoreaza un as al fortelor aeriene italiene din Primul Razboi Mondial, pe nume Francesco Baracca, care a fost doborat dupa ce iesise victorios din 34 de dueluri aeriene. Baraccca isi vopsise pe o parte a avionului sau calul ridicat pe 2 picioare. Se crede ca el preluase calul de pe un avion german doborat. Calul ridicat pe 2 picioare este deasemenea emblema orasului Stuttgart, care cu secole in urma se numea Stutengarten (un cuvant antic german pentru "Gestüt", tradus insemnand ferma de cai, iar in italiana "scuderia"). Silueta calului de asemenea reprezinta, o parere populara ca: insigna unui cal pe masina intotdeauna il va ghida pe sofer spre succes.


In 1923 Ferrari castigase cursa de la Savio, Ravenna, iar apoi s-a intalnit cu Contesa Paolina, mama lui Baracca, care l-a intrebat daca a folosit emblema calului pe masina sa, insinuand ca ar avea mai mult noroc daca ar face asa. Ferrari a putut sa foloseasca emblema doar dupa 9 ani, dupa ce a primit acordul de la cei de la Alfa Romeo. El a pastrat culoarea neagra a calului in onoarea lui Francesco Baracca, incadrand-ul intr-un scut de culoare galbena, culoare istorica a orasului in care s-a nascut, Mondena.
 Francesco Baracca


In 1963 i s-a fost propus lui Ferrari, ca pe langa emblema sa mai folosesca pe grilajul masinilor doar calul ridicat pe 2 picioare fara scut sau dreptunghi, fabricat din aluminiu cu simbolul calului in relief, acesta nu a acceptat doar abia in 1983.
In zilele noastre Ferrari foloseste doua sigle. Cea in forma de scut pentru masinile de curse si pentru uni clienti speciali, iar cea dreptunghiulara impreuna cu silueta calului ridicat pe 2 picioare pe grilaj, pentru masinile produse pentru strada. Ambele sigle au in partea superioara trei culori care se afla si pe drapelul Italiei, verde, alb si rosu.


Cele mai frumoase modele:





5. 1967 Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta
Modelul GTB/4 e o incercare de modificare a clasicului 250 GTO pentru a putea fi folosit pe sosele. Liniile frumoase ale capotei si farurile ce completeaza ansamblul si celelalte detalii reamintesc de originile acestei masini. 


4. 1971 Dino 246 GTS
Tehnic vorbind, Dino nu e chiar o masina Ferrari. A fost insa denumita dupa fiul lui Enzo Ferrari si este una din primele incercari de schimbare a pozitiei motorului si o schimbare a acestuia intr-un V6 in loc de V-12, cum erau dotate modelele anterioare.


3. 1970 Ferrari 365 GTS Daytona
Aceasta masina este celebra si datorita lui Don Johnson care a condus una in serialul Miami Vice. 
Eleganta versiune de coupe decapotabila a Daytona reprezinta un mic pas spre modernizare a masinilor Ferrari si a fost atat de populara incat multe modele au fost modificate in ateliere si transformate in Spyder.


2. 1964 Ferrari 250 GT Lusso
Lusso inseamna lux in limba italiana, iar acest coupe elegant este primul Ferrari creat ca masina de drum lung. Scaunele din piele si accentele cromate ii dau un aer de rafinament fata de alte modele clasice Ferrari. 


1. 1962 Ferrari 250 GTO
Acest model este cea mai iubita masina de pasionatii Ferrari. Doar 39 de masini au fost create intre 1962 si 1963, motiv pentru care este una dintre cele mai rare masini. Modelul a castigat trei campionate mondiale FIA la categoria sa de motorizare.


Modele Ferrari Recente:




Ferrari 458 Italia



Ferrari 458 Spider


Ferrari 599 GTB



Ferrari FF



Ferrari 430 Scuderia





Ferrari F12 berlinetta



Ferrari 458 Italia Grand Am



Ferrari 599 GTB Fiorano China



Ferrari FXX Evolution



Ferrari Enzo




Celebritati care conduc Ferrari


Jay Kay


Nicholas Cage


 Michael Jordan


Akon


 Ralph Lauren


Wyclef Jean


Tommy Hilfiger


 Sir Elton John


Kim Kardashian



Ferrari se cearta pe logo cu un producator roman de masini agricole
Gigantul auto Ferrari vrea ca producatorul roman de masini agricole IRUM Reghin sa isi schimbe logo-ul, deoarece seamana extrem de mult cu cel al companiei italiene.

"Este vorba despre o coleziune intre logouri, care au acelasi concept. Decizia celor de la Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) este in pronuntare", a declarat Cristina Bicu, avocat in cadrul agentiei de proprietate intelectuala Weizmann Ariana & Partners, care reprezinta interesele IRUM Reghin, citata de Economica.
Daca OSIM va da castig de cauza celor de la Ferrari, atunci IRUM va trebui sa isi schimbe logoul.
"Este o situatie des intalnita. In plus, desi IRUM a folosit acest logo de foarte multi ani, abia anul trecut a decis sa il inregistreze la OSIM", a mai precizat avocata.
Logoul IRUM reprezinta un cal alb pe fundal rosu, in timp ce, la Ferrari, calul este negru, iar fundalul galben.

Punand capat speculatiilor si fotografiilor-spion, Ferrari a dat publicitatii primele imagini si numele oficial al succesorului lui 599, F12berlinetta. Cu un monstru mecanic de 6.2 litri sub capota, ce dezvolta 740 CP, bolidul accelereaza 0-100 km/h in numai 3.1 secunde, fiind cel considerat cel mai rapid Ferrari din istorie pe circuitul de casa de la Fiorano
Sinonim in lumea automobilelor cu un coupe sportiv, initial cu doua locuri si, apoi, in formula 2+2, "berlinetta" inseamna in limba italiana "sedan mic".

Ferrari F12berlinetta respecta semnificatia auto a termenului si afiseaza un habitaclu cu patru locuri. Dar sub capota are un monstru mecanic aspirat de 6.2 litri si cilindri in "V", la 65 de grade, ce dezvolta 740 CP (putere specifica: 118 CP/litru!) si un cuplu de 690 Nm, disponibil in proportie de 80% de la 2.500 si pana cand turometrul intra pe rosu, la 8.700 rpm, ceea ce transforma masina in cel mai puternic si mai performant Ferrari.
Puterea este transmisa catre puntea spate de o cutie de viteze inspirata din Formula 1, cu dublu ambreiaj si posibilitatea indexarii manuale a treptelor prin intermediul padelelor de pe volan. Iar greutatea coupe-ului nu depaseste 1.525 kg, ceea ce se traduce printr-un raport greutate/cal putere de numai 2.1 kg/CP.
In consecinta, F12berlinetta sprinteaza 0-100 km/h in 3.1 secunde si accelereaza de la 0 la 200 km/h in 8.5 secunde. Iar pe circuitul de casa Ferrari de la Fiorano, bolidul a inregistrat un timp de 1min23", ceea ce-l face cel mai rapid Ferrari de strada.









































0 comentarii:

Trimiteți un comentariu