ISTORIA MARCII BENTLEY:
Motors Limited este un producator britanic de automobile de lux si Grand Tourers. Bentley Motors a fondat in Anglia, la 18 ianuarie 1919 de Walter Owen Bentley. El a fost cunoscut anterior pentru motoarele de avion construite pe timpul celui de al II Razboi Mondial, cel mai cunoscut fiind Bentley BR1.
Initial, compania era cunoscuta ca "the Bentley Boys" si si-a obtinut reputatia pentru performanta inalta in cadrul unor serii de competitii. In 1928-1930, se construiau in cantitati limitate modelele 6.5 L si varianta sportiva a acestora Speed Six.
In 1930, a inceput productia celui mai scump si prestigios model al companiei – 8L.
In 1931, din cauza unor probleme financiare, dar si a costurilor mari de productie, grupul a fost achizitionat de Rolls Royce.
Rolls Royce a adus Bentley in linia sa deproductie si design, astfel incat marca Bentley a devenit un Rolls-Royce doar ca fara semnul distinctiv si cu pret mai mic. Primul Bentley produs impreuna cu specialistii de la Rolls Royce a fost modelul 3.5L (1933). In 1936 apare modelul 4.5L construit pe baza Rolls-Royce 20/25ÐÐ si Rolls-Royce25/30 ÐÐ .
In 1980, Bentley a redevenit o marca separata de inalta performanta.
In 1998, Rolls-Royce si Bentley Motors a fost cumparat de la Vickers (proprietar inca din 1980) de Volkswagen pentru suma de 430 millione Lire Sterline.
Noutati despre bentley:
Bentley dezvăluie EXP 9 F, conceptul de design al viitorului SUV
La Salonul Auto de la Geneva 2012, Bentley oferă o viziune de viitor prin noul său concept Sport Utility Vehicle, numit EXP 9 F. Noul Bentley SUV ar putea avea un motor W12 de 600 CP, dar nu este exclusă nici propulsie hibridă.
Designerii şi inginerii companiei au creat o nouă abordare a conceptului Grand Touring Bentley - un vehicul ce se simte foarte bine atât acasă, la o gală de operă, cât şi pe dunele de nisip sau într-o depăşire pe autostradă.
Inconfundabil un Bentley - dar un Bentley ca niciunul înaintea sa - EXP 9 F ar putea conduce la crearea celui de-al treilea model al gamei, după Mulsane şi Continental GT (cu versiunile GTC şi Flying Spur).
Astăzi, un brand de lux global, cu o reţea de 160 de dealeri, de la Shanghai la Beverly Hills, Bentley are o bază de clienţi tot mai diversă, ce acoperă fiecare continent. Pentru mulţi clienţi, un Bentley SUV cu tracţiune integrală, ce combină o cabină spaţioasă şi o poziţie de condus impozantă, cu atributele Bentley precum puterea, performanţa, tehnologia avansată şi construcţia manuală, ar putea fi o alegere naturală atât on cât şi off-road.
Cu toate că este doar un concept, EXP 9 F este construit în jurul motorului Bentley de 6.0 litri, twin-turbo W12, cu transmisie în 8 viteze, dar atât noul motor V8 twin-turbo de 4.0 litri cât şi un sistem de propulsie hibrid ar putea îndeplini cerinţele de performanţă pentru noul Bentley SUV.
Motorul W12 de 6.0 litri ar putea dezvolta 600 CP şi 800 Nm, iar aceste cifre de performanţă ar putea stabili noi standarde în materie de acceleraţie în segmentul SUV.
Reacţia clienţilor şi a publicului la conceptul Bentley EXP 9 F prezentat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva va fi analizată şi va conduce la rafinarea şi mai mult a vehiculului. Mai presus de toate, Bentley va asculta cu grijă reacţiile potenţialilor clienţi, din toată lumea, înainte de a face modificările definitive pentru producţia de serie a SUV-ului.
„Un Bentley Grand Tourer nu trebuie neapărat să fie un coupe, o decapotabilă sau un sedan - poate la fel de bine să fie un SUV. Important este să păstreze valorile brandului Bentley în linia cu dorinţele şi nevoile clienţilor”, a declarat Alasdair Stewart, membru în conducere, responsabil de Vânzări şi Marketing.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu