marți, 19 iunie 2012

Noua Dacia Lodgy




Primele imagini care au apărut pe internet cu Dacia Lodgy m-au surprins: mă aşteptam la o caroserie angulară, cu forme simpliste, dictate de sintagma "low-cost" - cam ca în randările prezentate de ProMotor în 2009. În schimb, Dacia Lodgy venea cu o imagine de marcă fresh, total schimbată, precum şi cu un aspect general plăcut.


Dacia Lodgy, primul monovolum românesc, a fost prefigurat de Dacia Lodgy Glace, o maşină de curse destinată competiţiei Trofeul Andros . Astăzi, la Salonul Auto de la Geneva, oficialii Dacia anunţă lansarea mondială a MPV-ului românesc.

Măsurând 4,5 metri, noul model poate fi echipat cu cinci sau şapte locuri, oferind totodată un spaţiu interior foarte generos. Conform datelor oficiale, cel de-al treilea rând de scaune oferă un spaţiu suficient, adică vorbim despre un spaţiu pentru genunchi de 144 mm şi un spaţiu la cap de 866 mm.
Din punct de vedere al spaţiului de depozitare, Dacia Lodgy oferă un volum maxim al portbagajului de 2.617 litri, respectiv 827 litri în configuraţia cu 5 scaune. În versiunea cu şapte locuri acesta se reduce la un volum de 207 litri.
Pentru prima oară în istoria constructorului autohton, Dacia Lodgy va avea dotări opţionale precum Bluetooth, navigaţie 2D şi 3D, şi cruise control. În ceea ce priveşte motorizarea, Dacia Lodgy va fi echipată cu propulsorul diesel de 1,5 litri disponibil în două versiuni de putere 90 CP, respectiv 110 CP. La capitolul motorizare pe benzină, MPV-ul va putea fi echipat cu propulsorul de 1.6 litri de 85 CP dar şi cu unitatea TCe 115. Acesta este cel mai nou motor pe benzină turbo cu injecţie directă din cadrul Grupului Renault. Cu o cilindree de 1.2 litri, el oferă performanţe excelente la nivelul consumului de carburant şi al emisiilor de CO2. .
Dar cel mai important aspect dintre toate este preţul la care poate fi achiziţionat Dacia Lodgy. Primul monovolum românesc are un preţ de pornire de la 9.500 euro cu TVA.



Model Versiune Norma de depoluare Pret tarif € fara TVA Pret tarif € cu TVA
Dacia Lodgy Acces 1.6 85 CP 5 locuri Euro 5 7 661 9 500
Dacia Lodgy Ambiance 1.6 85 CP 5 locuri Euro 5 8 468 10 500
Dacia Lodgy Ambiance 1.5 dCi 90 CP 5 locuri Euro 5 10 161 12 600
Dacia Lodgy Laureate 1.6 85 CP 5 locuri Euro 5 9 274 11 500
Dacia Lodgy Laureate 1.2 TCe 115 CP 5 locuri Euro 5 10 565 13 100
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 90 CP 5 locuri Euro 5 10 968 13 600
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 CP 5 locuri Euro 5 11 452 14 200
Dacia Lodgy Ambiance 1.6 85 CP 7 locuri Euro 5 8 871 11 000
Dacia Lodgy Ambiance 1.5 dCi 90 CP 7 locuri Euro 5 10 565 13 100
Dacia Lodgy Laureate 1.6 85 CP 7 locuri Euro 5 9 677 12 000
Dacia Lodgy Laureate 1.2 TCe 115 CP 7 locuri Euro 5 10 968 13 600
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 90 CP 7 locuri Euro 5 11 371 14 100
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 CP 7 locuri Euro 5 11 855 14 700


200 de români și-au comandat deja noua Dacia Lodgy
Deși nu au avut ocazia să vadă noul model Dacia în showroom-urile din România, 200 de clienți au comandat deja Dacia Lodgy. Noul vehicul a fost lansat miercuri și în țara noastră.

MAI MULTE IMAGINI:









La nivel mondial am avut 8.000 de comenzi până în prezent. Debutul comercial al modelului Lodgy este foarte bun", a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Thomas Dubruel, directorul comercial al Automobile Dacia. El a adăugat, de asemenea, că Dacia Lodgy este un model cu adevărat românesc care are toate atuurile şi "ADN-ul mărcii.
Reprezentanţii Dacia nu au dorit să dea detalii cu privire la vânzările noului model Lodgy pe care estimează că le vor avea în România "Nu vă putem da cifre. Pot să vă spun că avem ambiţii foarte mari pe pieţele din vest unde monovolumele se vând foarte bine. În România ne dorim să devenim lideri pe acest segment, dar şi să îl dezvoltăm", a mai subliniat Dubruel.

La noul model Dacia Lodgy au lucrat şi specialişti din România

Este şi o maşină românescă, deoarece parte din studiile tehnice s-au făcut de inginerii din Bucureşti şi de la Mioveni. Este şi o maşină românescă pentru că 31 de furnizori sunt de aici. Este şi o maşină românescă pentru că parte din piesele asamblate în Maroc provin de la uzina din Mioveni. Are genele acestei mărci", a declarat, la rândul său, Jerome Olive, directorul general al Automobile Dacia.
Modelul este fabricat la uzina Renault din Tanger, iar piesele sale provin în proporţie de 40% din Maroc şi în proporţie de 60% din Spania, România şi Franţa.











0 comentarii:

Trimiteți un comentariu