duminică, 11 martie 2012

Rolls-Royce


ISTORIA MARCII ROLLS-ROYCE:



Fondatorii acestei marci de masini au fost Charles Stewart Rolls si Frederick Henry Royce. Acestia au avut un trecut foarte diferit si o educatie diferita, înainte de a se cunoaste. Carierele lor mergeau în diferite directii. În anul 1904 ei si-au unit fortele, au construit si vândut motoare de masini. Dar doar dupa doi ani, parteneriatul a format productia Rolls-Royce Silver Ghost proclamata ca fiind ‘masina cea mai buna din lume’. Aceasta este istoria celor doi oameni remarcabili, a masinilor fabricare de ei si a succesului lor.
În ultimii ani ai secolului XVIII-lea, Henry Royce si Charles Rolls au trecut prin mai multe experiente, însa împreuna au ajuns la întelegerea de a produce automobile.
 Royce a fost fiul unui morar sarac din Alwalton, în apropierea Peterbourungh si a avut dificultati în pornirea vietii. A început sa lucreze la vârsta de 10 ani, vânzând ziare pentru Wh. Shmit în Bisohgep si Champhan Faction. S-a lasat curând gasindu-si primul loc de munca, unde a lucrat ca ucenic la Gara Great North în Peterboutgh. Acolo a învatat mult despre bazele ingineriei, era evident, chiar si la acea vârsta ca Royce, era determinat sa faca multe, deoarece a reusit sa învete singur limbi straine, algebra si bazele electricitatii. Trei ani mai târziu în 1880 s-a mutat la o firma care facea piese de schimb pentru masini în Leets, unde lucra 54 ore/saptamîna numai pentru 19 silingi. Urmatoarea lui mutare a fost la Londra unde a învatat singur despre electricitate, dându-i posibilitatea sa obtina o slujba în una din companiile pionier, în electricitate. De aici, la vârsta de 19 ani, a plecat la Liverpoul ca supervisor la Landcashire Maxim si Wester Electic Company.
 De atunci, în doar 3 ani, el si partenerul sau AE Charlmont au pus bazele unei firme în Cooke Street Manchester, fabricând filamete, dinamuri si dulii. Afacerea devenea din ce în ce mai puternica, dar momentul de curbura al carierei sale abia urmau sa înceapa. Acest lucru s-a întâmplat în anul 1903 când Royce si-a cumparat pentru el o masina la a doua mâna, un French Decauville, pentru naveta dintre casa lui si fabrica. Masina care a gasit-o era greu de pornit, avea sistemul de aprindere insuficient (acesta fiind poate punctul care l-a determinat pe Royce sa-si schimbe cariera). El si-a construit o masina cu 2 cilindrii dupa designul sau. Acesta au fost construita si desenata aproape în întregime de el însusi, iesind pe portile fabricii în primavara anului 1904. Prima masina a fost un succes în aproape toate directiile, pornea usor, se misca lin si rapid, ceva ce niciodata nu a impresionat pe cineva care a mers în asa masina.
 În acelasi timp, Charles Rolls avea o afacere proprie. Rolls s-a nascut într-o familie de aristocrati, fiind al III-lea fiu al Lordului si Lady Hangottock. El a dus o viata luxoasa si usoara ca toti tinerii din familii similare.
 A învatat la Eton si Cambridge University, unde si-a obtinut licenta în Stiinte Aplicate în Ingineria Mecanica. A plecat în Franta împreuna cu tatal sau si a cumparat o masina 3 ¾ Peugeot. A fost prima masina vazuta în Cambridge, iar ziaristii au vorbit 2 zile despre aceasta.
Cu aceasta masina Rolls a câstigat cursa de 1.000 mile si a primit o medalia de aur personal de la Sir Alfred Harnsworth. Mai târziu, în 1903, Rolls a doborât un nou record mondial de viteza, cu 150 km/h, conducând un 80 HP Mors la Dublin.



Povestea de dragoste care a inspirat celebra emblema Rolls-Royce


Controversata poveste de dragoste dintre un celebru aristrocrat britanic si secretara sa, tinuta secret pentru a evita un scandal de proportii in inalta societate, a inspirat o demonstratie publica a admiratiei dintre cei doi ce avea sa devina mai tarziu unul dintre cele mai faimoase si mai recunoscute simboluri ale lumii.
Idila dintre cei doi s-a infiripat in 1902, atunci cand, John Montagu, un pasionat la motoarelor, s-a indragostit de Eleanor Thornton, imediat dupa ce aceasta a inceput sa lucreze ca secretara in magazinul de masini al aristrocratului - “The Car Illustrated”. Relatia celor doi a fost pastrata in secret multi ani, fiind dezvaluita totusi unui foarte mic grup de prieteni. O astfel de aventura extraconjugala ce depasea barierele statutului social ar fi dat nastere, la acea vreme, unui scandal de proportii, la scara nationala.
Povestea de dragoste care a inspirat celebra emblema Rolls-RoyceRelatia dintre cei doi a avut insa un final tragic. In timpul primului Razboi Mondial, John Montagu a fost trimis alaturi de armata britanica in India, pentru a supraveghea eficienta armelor motorizate. Pe 13 decembrie 1915, Montagu si Eleonor calatoreau pe Marea Mediterana la bordul navei SS Persia, atunci cand aceasta a fost lovita de o torpila a trupelor germane. Chiar daca Montagu a supravietuit reausind sa se agate de o barca de salvare timp de 36 de ore, Eleonor s-a stins din viata, iar trupul sau nu a fost recuperat niciodata.



STIL SI CLASA IN NUANTA CLASICA:

ROLLS ROYCE PHANTOM:













IATA SI NOUL ROLLS ROYCE GHOST:








Echipat cu un motor nou-nout de 6,6 litri cu 12 cilindri in V, supraalimentati atat incat sa "scoata" 563 CP si 780 Nm la turatii extrem de joase, cum ar fi... 1500 rpm!
Cuplat la o cutie de viteze automata ZF cu 8 trepte, motorul de pe Ghost poate propulsa vehiculul la 100 km/h in numai 4,9 secunde.
Conform declaratiilor directorului departamentului de inginerie al Rolls-Royce, Helmut Riedl, extraordinarele performante ale noului model  au fost special proiectate ca sa asigure totodata un comportament calm al masinii, fara senzatia de efort printr-o "livrare rafinata a puterii catre masina". "Rolls-Royce Ghost poate fi condus cu doua degete, fara pericolul ca masina sa devina nesigura pe drum. In mod egal, toti pasagerii sunt departe de senzatiile unor accelerari puternice, franari violente sau curbe luate prea strans, datorita tehnologiilor implementate in sasiul noului Rolls. Masina ramane stabila si paralela pe sosea fara ca pasagerii sa aiba senzatia 
ca se afla pe o mare agitata, chiar daca masina abordeaza curbe sau denivelari la mare viteza." a afirmat in continuare Riedl.
Conform asteptarilor, Rolls-Royce Ghost este construit pe baza platformei BMW 760 Li dar cu elemente stilistice preluate de la Rolls-Royce Phantom. Astfel el este mai mic decat predecesorul sau, fiind o limuzina cu 5399 mm lungime, 1948 mm latime si 1550 mm inaltime.
Vanzarile in Marea Britanie si Europa  au inceput la sfarsitul anului 2009 cu preturi incepand de la 165.000 lire sterline, respectiv 213.000 Euro, fara taxe. Ghots a fost prezentat pe pietele din SUA si Asia in al doilea trimestru al anului 2010 unde pentru America va costa 245.000 dolari americani, iar pentru restul lumii, 250.000 USD.









Ca parte a unui pachet de personalizare pentru Rolls-Royce Phantom, firma ruseasca de tunning Dartz a inlocuit emblema “Spirit of Ecstasy” de pe capota masinilor cu una care arata un cuplu implicat intr-un act sexual, botezat “Spirit of Xtasy”.

Nu este prima data cand Dartz socheaza. Firma a folosit, recent, pentru acoperirea bordului unui SUV, imitatie de piele de penis de balena. Initial vroiau sa utilizeze piele reala, insa au abandonat ideea in urma protestelor PETA si ale… Pamelei Anderson.



CATIVA PROPRIETARI CUNOSCUTI,DE ROLLS ROYCE DIN ROMANIA:

Dan Diaconescu



Gigi Becali


Giovani becali



Irinel Columbeanu




Cristea Opria


Dan Nicorescu



















0 comentarii:

Trimiteți un comentariu